Kismama jóga

A kismama jógát ajánlom minden olyan kismamának, aki egészséges várandóságra, könnyebb szülésre, a szülést követő gyorsabb regenerációra vágyik. Szeretne továbbá egy érzékeny, gyöngéd és szoros kötődésre alapuló kapcsolatot kialakítani kisbabájával.

„A jóga energiát, erőt és mozgékonyságot ad, megnöveli a légzőkapacitást, segít megtalálni a kellő egyensúlyt az aktivitás és a nyugalom között. Amikor először érezzük meg a baba finom, remegő mozgását, akkor a jóga fogékonyabbá tehet, és segíthet kapcsolatot teremteni a testünkben növekvő élet csodálatos csírájával” – F.B. Freedman

A 90 perces óra felépítése és a kismama jóga előnyei:

  • Ráhangolódás: Célja, hogy magunk mögött hagyjuk a nap esetleges fáradalmait, feszültségeit és ráhangolódjunk a testünkre, a kisbabánkra.
  • Bemelegítés
  • Test előkészítése a gyakorlásra.

Ászánák

Ülő és/vagy álló gyakorlatok, melyek a hagyományos jógával ellentétben nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek. A gyakorlás során nagy hangsúlyt fektetünk a várandóság és a szülés alatt jelentősen igénybevett testrészekre. Erősíjuk azokat és biztosítjuk egészséges működésüket (pl gerinc, hát- váll- karizmok, csípő, medence, belső szervek, stb.)
Bizonyos ászánák gyakorlásával elejét vehetjük, illetve megszüntethetjük a várandósság során fellépő kellemetlenségeket (derékfájás, fejfájás, isiász, végtagok zsibbadása, visszértágulat, izomgörcs stb.)

  • Gátizomtorna: Kulcsfontosságú izomcsoport edzése, mely biztosíthatja a gyorsabb, könnyebb tágulást a vajúdás és a szülés alatt, az esetleges gátmetszés nélküli szülést és a gyors regenerációt a szülést követően.
  • Légzőgyakorlatok: Segítenek a lazításban, a fáradság és a feszültség oldásában, a tüdőkapacitás teljes kihasználásában (ezáltal több oxigénhez jut a baba is), továbbá a fájdalomkezelésben a vajúdás és a szülés alatt.
  • Relaxáció: Nyugtatóan ható teljes ellazulás, pihenés. Vizualizációs technikák, kapcsolatfelvétel a babával. Szüléssel, várandóssággal kapcsolatos félelmek kezelése, álmatlanság megszüntetése. Pozitív szemléletmód kialakítása.

A kismama jógát minden 14. hetet betöltött, egészséges kismama orvosával egyetértésben gyakorolhatja. Nem szükséges sem jógában, sem pedig más sportágban szerzett korábbi tapasztalat.
arak_orara_jelentkezem_gomb