Menü

Kismama jóga

Mi a kismama jóga?

A kismama jóga a hatha jóga és a természeti népek mozgásának elemeit ötvözi a gyakorlás során. Célja, hogy a kismamát nem csak testileg, hanem lelkileg is felkészítse a várandósságra, és a szülésre.

A gyakorlás során a hangsúlyt nem a statikus ászanákra (jóga pózokra) fektetjük, hanem inkább egy könnyed, áramló mozgást végzünk. Ezzel a ringató mozgással már a pocakban jótékony hatást tudunk kifejteni a baba idegrendszerére.

Hogyan épül fel az óra?

Az órát egy ráhangolódással kezdjük, hogy fejben is megérkezzünk a jóga szőnyegre és a babánkkal együtt felkészüljünk a gyakorlásra. A ráhangolódás után könnyed bemelegítéssel folytatjuk az órát, átmozgatjuk a testünket fejtetőtől a lábujjakig. Az óra középső részét statikus és dinamikus ászanákkal, illetve nyújtó gyakorlatokkal folytatjuk. A folyamatosan áramló mozgással átmozgatjuk az egész testünket, különös figyelmet fordítva a medencetájék lazítására, a karok és a hátizmok erősítésére.

Az ezt követő gátizom torna segít tónusban tartani a medencealapi izmokat. Ezekre a mindennapokban hatalmas teher nehezedik, kismamaként pedig a pocak egyre nagyobb súlya is terheli őket.

A gyakorlást relaxációval zárjuk, ami alatt a kismama teljesen el tud lazulni, és kapcsolódni tud a babájával.

Mikortól ajánlott?

A várandósság 12.-14. hetétől kezdve egészen a szülésig ajánlott.

Miért van szükség gátizom tornára?

A gát területét úgy kell elképzelnünk, mintha egy picike kosarat alkotnának a húgycső, hüvely és végbél izmait körülölelő izmok. Ez a kis kosár tartja az összes alhasi szervünket, köztük a méhet, benne a babánkkal. Ez a terület a hétköznapokban is hatalmas terhelésnek van kitéve, miközben el van nyomva az ülő életmódunk miatt. A gátizom torna rendszeres gyakorlása nem csak a várandósság alatt javasolt, de ebben az időszakban kiemelten fontos szerepe van. Rugalmassá tételével alkalmazkodni tud a baba növekvő súlyához, és megelőzhető a derékfájás. A rugalmas gátnak a szülésben is fontos szerepe van.